Villkor

KÖPVILLKOR OCH INTEGRITETSPOLICY
* Sjö&Snö Koncept i Jämtland * Fröken Snö Design * HAPPYO träning yoga kost * Miss Birkl´s Skidskola *
Att handla online är både säkert och enkelt. Skulle du ändå stöta på problem, hör av dig så får du hjälp!

BETALSÄTT

BETALNING MED SWISH.
För att göra en betalning till Fröken Snö/Sjö & Snö Koncept i Jämtland anges
Swish nummer 123 032 23 39 i din Swish app. Betalningen godkänns med Mobilt BankID, namnet på mottagaren är Marie Birkl.


BETALNING MED KLARNA CHECKOUT mer info kommer....

PRISER & BETALNING

Alla priser som anges är inklusive moms, exklusive frakt. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Priser kan ändras utan förvarning. Fröken Snö/Sjö&Snö förbehåller sig rätten att korrigera felaktigt angivna priser samt annullera beställningar med inkorrekt prissättning.

FRAKT OCH EXPEDITIONSAVGIFT
Eventuella tullavgifter till utlandet står kunden för.

LEVERANS & FRAKT
Beställningar skickas vid 2 tillfällen per vecka. Under helg och semestertid kan leveransen dröja något längre än normalt.
Detta under förutsättningen att alla uppgifter som angetts i beställningen stämmer. 

DHL eller Postnord levererar varorna, leveranstid 1-2 dagar. Din beställning kommer till ditt närmsta utlämningsställe och du får en sms-avisering när den anlänt.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Ej hämtade varor returneras automatiskt tillbaka till Sjö&Snö/Fröken Snö. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Man får då en anmärkning i kundregistret som innebär att man inte får göra några nya beställningar. Obetalda fakturor skickas vidare till inkasso.

REKLAMATION OCH SKADAT GODS
Var vänlig och kontrollera att paketet ser oskadat ut när Du hämtar ut det. Vid synlig skada, ta inte emot leveransen utan låt den gå tillbaka till avsändaren och kontakta Sjö&Snö/Fröken Snö. Om Du trots allt mottagit paketet med synlig skada, ta en bild på paketet innan du packar upp varan. Fotot på emballaget är viktigt för eventuell reklamation hos fraktbolaget. Ta även foto på den skadade produkten och maila till marie@sjosno.se
För övriga reklamationsärenden gäller att varan skall reklameras innan den tas i bruk.
Sjö&Snö/Fröken Snö skall alltid kontaktas för godkännande innan en reklamation returneras.
Gör detta så snart som möjligt när du önskar reklamera en vara så att vi vet vad reklamationen avser. Sjö&Snö/Fröken Snö står för returkostnaderna vid reklamation.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.


BYTE OCH ÅNGERRÄTT
Det går bra att byta eller lämna tillbaka en produkt inom 14 dagar efter inköp mot uppvisande av kvitto och produkt i originalskick. Eventuella fraktkostnader står kunden för.
Ångerfristen börjar den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Villkoren är att produkten returneras i oanvänt skick och i obruten förpackning. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Det är kundens ansvar att emballera produkten väl, fraktskadade produkter godkännes inte och återbetalas ej. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott och det är mycket viktig att meddela oss innan att försändelsen ska gå i retur. Vid retur står ej Sjö&Snö/Fröken Snö för kostnaden för frakt. Ej retur eller ångerrätt på rea-varor. När det gäller returer på posters och kort är det mycket viktigt att man hanterar dem varsamt. Inga vikta kanter,hörn eller andra märken får finnas. Vid returer i dåligt skick kan inte återbetalning ske.


BESTÄLLNING AV VARA SOM ÄR SLUT PÅ LAGER
Om det blivit fel i lagerstatusen eller en vara samtidigt har köpts vid en fysisk försäljning och varan är slut på lager kontaktas du omgående.

PRIVAT POLICY
Det är viktigt för oss att Du som kund känner dig trygg i och får reda på hur vi hanterar dina personuppgifter.
180525 träder en ny dataskyddslag som gäller inom EU i kraft. Den heter GDPR-lagen och det står för General Data Protection Regulation och den ersätter den svenska personuppgiftslagen (PuL). Vi vill informera dig att dina personuppgifter lagras när du lägger din beställning hos Sjö&Snö/Fröken Snö. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Du som kund kan även begära ändringar av dessa personuppgifter eller att vi tar bort dig från kundregister. Du kan när som helst avsäga dig nyhetsbrev. Kontakta oss i så fall via e-post. marie@sjosno.se
Beställningar i webbutiken är orderunderlag som företaget enligt bokföringslagen har skyldighet att spara under 7 år. Skickade meddelanden med tillhörande mailadress raderas efter ett år. Sjö&Snö/Fröken Snö och personuppgiftsbiträdet/hemsidesleverantören, delar aldrig dina personuppgifter vidare till tredje part med undantag för när sådant utlämnande kan krävas enligt lag.

BILDER
 och FÄRGER
Bilderna i webbutiken får inte användas i säljande syfte någon annanstans eller för något annat ändamål. Alla bilder på hemsidan är skyddade enligt upphovsrättslagen och tillhör fotograf Marie Birkl / Sjö&Snö Koncept i Jämtland / Fröken Snö Design©
Färgerna på hemsidans bilder kan avvika något från verkligheten, det kan vara svårt återge de färger som varorna har i verkligheten. Hur färgen återges beror på din dator och bildskärms inställningar.